fredag 24 december 2010

Strandad Mazdis

Vilken jäkla start på denna dagen!!
Såg faktiskt lite, hur konstigt det än må låta, fram emot att vara i affären i dag. Massor med tända ljus, tomteluvan på och allmän mys stämning.

Körde hemifrån i god tid som tur var men kom bara utanför bygränsen när jag insåg vad jag gett mig in på.
Ett enda körspår som var 30 cm djupt och höga drivor över hela vägen.
Såg att jag fick en mötande bil längre fram så jag svängde in till kanten vid en gård precis utanför byn och väntade där.
Inser sedan att bilen kört fast då ägaren till gården, Göran, stod där med sin lilla lastare också.

Tillslut fick han loss honom och bilen körde iväg. Lastaren försvann så jag gav mig i väg också.
Jösses som där såg ut!!
Hjulspår överallt och fullt med djup snö på hela vägen.
Insåg att det var bäst att ta sats om jag skulle klara detta och precis då kommer lastaren tillbaka runt svängen och jag får stanna lite åt sidan för att kunna släppa förbi honom.

Sedan stod vi bra där jag och Mazdis. Kom inte någonstans åt något håll.
Göran kom tillbaka, öppnade glatt dörren och undrade om jag hade tänkt mig att jag skulle till Linderöd idag.
Jo, det var ju min tanke.
Det kan du glömma sa han. Vägen är ännu värre längre fram så ring du till Karin & Uffe och säg att du inte kommer.
Han hjälpte mig loss och jag och Mazdis landade sedan lyckligt hemma och inväntar nu plogbilen så vi kan ta oss ut till Ylleröd för julfirande i eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar