tisdag 16 mars 2010

Andra skiddagen

Vaknade i morse med betydligt lindrigare träningsvärk än jag förväntat mig. Det kändes dock inte helt ok att ta på skidorna igen.
Runt lunch tog jag och Jenny en glasspaus innan vi stötte på grabbarna och fick fikat lite.
Vi satt precis vid de stora hoppkudden och Jenny kom på toppenidén att hon skulle hoppa. Vi var alla något nervösa innan vi såg att hon kommit ner hel igen.
Vi tog sexstolsliften upp till toppen och gav oss på vad som skulle vara en grön backe.
Allt gick fint tills vi kom till dödsstupet.
Vi ramlade båda två ordentligt och det värsta är att lyckas få på sig skidorna mitt i backen.
Jag plogade mig ner halvt vansinnig med snö överallt och sedan var jag helt slut i benen.
Vi åkte hem till stugan och inväntade männen som skulle laga mat idag.
Efter lite spelande och mys åkte de till puben och vi sa att vi ville stanna hemma i pyjamas och mysa.
Egentligen kunde vi inte röra oss ur soffan då våra benmuskler skriker av smärta.

1 kommentar:

  1. Vilket otroligt fint väder ni ser ut att ha :)
    Här i Linderöd har det snöat ordentligt i söndags men tack och lov är det borta igen :)

    Åk lugnt ;)

    Kram Linda

    SvaraRadera