onsdag 22 september 2010

Stackars 70:isen och jag.

I kväll skulle jag in till Friskis på ett Spin pass kl 18.15.
Packar väskan i lugn och ro sätter mig i bilen och kör in mot Hörby.

När jag stannar ute vid STOP skylten vid 22:an och sedan ska köra ut kommer jag ingenstans . INGEN JÄVLA STANS!!!
Provar att lägga i backen men nepp 70:isen vill inte på något håll.
Står halvvägs ut på E22:an och börja få lite smått panik.
Min första tanke var att det var växellådan som kraschat då det skrapade och lät sjukt mycket när jag stod där och fibblade.
Tar upp min telefon som dessutom till råga på allt bara har 2%batteri kvar. Vem faan ska jag ringa???
J är nere i Sjöbo och upptagen med annat. Douglas nummer har jag inte.
Ringer hem till fantastiska Micke som kommer ut direkt. Vi försöker putta bort bilen så den står lite bättre till så vi ska kunna bogsera hem den. Märker ganska snabbt att det tar emot och att det nog inte är någon bra ide.

Micke har som tur är Douglas nummer så han kommer också ut och konstaterar efter ett tags funderande och tittande på delar som ramlade av från bilen när vi puttade att det är ett hjullager som generalkraschat.

Som tur är är både växellåda och drivaxel hela och felet är lätt fixat.
Problemet är bara att 70:isen nu står mitt på Satserupsvägen och vi kan inte flytta den eftersom ena framhjulet viker sig.

Efter mycket om och men får vi tag på Johans ena chef som kommer ut med lastaren och lyfter framänden och puttar bort 70:isen till en närliggande väg.
Reservdelar får beställas i morgon och vi är snart fit for fight igen.

Stackars, stackars 70:isen.

Galet mycket tack till Micke, Douglas och Dan för hjälpen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar