lördag 5 december 2009

Ny sovplats

Var dunderförkyld i går så jag tänkte mig en tidig kväll. Vid 20.30 var jag på väg in i duschen för att sedan inta sängen.
Kom på vägen på att jag var tvungen att fålla upp en gardinlängd som Sören gris råkat ta sönder i ett av hans dagliga uppdrag med att dra ut "pinnarna" som siter längst ner i längden.

Detta gjordes, sen plockades diskmaskinen ur, tvätt hängdes, hamnade med Johan framför datorn spanandes på Fejjan. Hux flux var klockan 23 och det var verkligen tid att sova!

In i duschen, och vidare mot sovrummet där vi hittar Sören,snarkandes, inbäddad i vårt överkast.

Han har inte fått vara i vårt sovrum tidigare eftersom vi inte ville att det skulle hända en olycka på trägolvet plus att han dessutom har en ide om att vakna mitt i natten och börja leka men nu låg han där så sött att vi inte hade hjärta att kasta ut honom.
Och visst har det kännts hemskt att varje kväll lämna honom själv när vi gått och lagt oss och stängt dörren.
Söt grisen har sovit hela natten och varit tyst och snäll. Han vaknade inte ens i morse när jag gick upp och gav han frukost.
Fick gå in och väcka honom och möttes av en sömning gris som gäspade, gick upp och åt sin frukost och sedan gick och la sig igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar