tisdag 3 augusti 2010

Måleri för hela slanten

Oj vilken dag.
Vaknade kl 8, gick upp i lugn och ro och åt frukost, sedan ut och forsätta målningen av det vita. Eftersom jag inte går upp på stegar (av anledningen att jag galet höjdrädd och det faktum att J nästan förbjudit mig att göra det eftersom jag är av modell icke smidig och noll balanssinne) höll jag mig till att måla 2 av de 3 ytterdörrarna och de fönster jag kom åt.

Det krävs 3 omgångar för att täcka den frukansvärda mörkblå färg som varit där tidigare.

Även mina pallkragar fick sig en andra omgång färg och är nu redo att börja användas. Dock får de "stå till sig" lite i källaren till nästa år.



Går fortfarande och lurar på hur jag ska inreda den delvis inglasade uteplatsen utanför köket. Det är ju där vi vill sitta och mysa med filtar och tända ljus under sensommaren.

Problemet är att hitta möbler som får plats. Är väldigt sugen på rottingsoffor men undrar om jag lyckas trycka in det där.

Hade ett tag planer på att platsbygga något men det betyder att det färdiga resultatet kräver någon form av målning/olja, och nej mina vänner, det är inget jag är intressead av.

Förslag någon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar