lördag 20 juni 2009

Midsommar 2009

De senaste dagarna har bara flugit i väg. En hysteri utan dess like i affären.

Gårdagen gick i ett, hemma från jobbet 15.30 fort som attan in i duschen för att sen påbörja midsommarfirandet hos våra kära grannar kl 16.

Efter lite mingel påbörjades lekar men blev dessvärre avbrutna av regnet. Mat följde och sedan det sedvanliga snapsandet.

Det visade sig under kvällen att Sara, en av Marikas kompisar från Höör var en utav de som kom och klättrade samtidigt som oss när vi var i Norra Rörum sist. Världen är bra liten.

Hon ska dessutom vara med oss och springa iForm loppet i Malmö i Sept.

På tal om o springa så ägnade Svensson gårdagskvällen åt att försöka övertala mig att springa med hans killgäng på marknadsloppet nästa vecka. Nja tveksamt det där :-)

Christoffer ringde under kvällen och undrade hur vi hade det och en liten stund senare stod han där i tältet. :-)

Conny hade kört ut honom och han var tvungen att berätta igen att han flyttar till Thailand i augusti. Usch då!! Nej jag är inte alls bitter och avundsjuk!!!

Jag och Marika tog oss en tur in till T&C men eftersom M hällde ut halva sin nyblandade Rom o Cola på vägen var vi tvungna att bege oss hem efter en ny efter en liten stund.

Jag samlade i hop mina pojkar och vallade hem de vid 2 tiden. Alla hamnade i säng och vaknade mer eller mindre förstörda.

Jan och Chistoffer blev hämtade och Johannorna började tjata på mig om pizza.

Tillslut föll jag för deras tjat och efter Svenssons förslag om en promenad var det en deal.

Hjärtat ville inte med så vi körde in själva. Vi parkerade utanför pizzerian, beställde och tog sedan ett byavarv :-)

Hem och äta sen somnade vi i soffan alla 3. Johan körde hem i kväll och jag och Hjärtat tillbringar kvällen framför film i soffan med lite jordgubbar.

Av de bilder jag tog i går är det nog 4 som går att tyda så vi skippar det och hoppas på bättre lycka nästa gång.

Tack alla ni som gjorde årets midsommar till en underbar kväll!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar