tisdag 16 juni 2009

Slingblondering och ny klänning

I förmiddags var fjäskade jag till mig hjälp med att slinga håret av Marika. Mitt livs misstag!!

Inte att be Marika om hjälp men att komma på iden att slinga håret med hätta.

Plattade håret i morse i tron att det skulle bli lättare att dra igenom. Mitt lockiga hår fastnar lätt vilket gör sjukt ont.

Men tji fick jag, det gjorde ändå sannslöst ont! Möjligtvis jag som är överdrivet ömhårad och gnällig men det var smärta utan dess like.

Halvvägs igenom var jag nära att slita av mig hättan för det här skulle jag minsann inte klara av. Tyvärr är det precis som med att bränna sig i solen, man har glömt hur ont det gör till nästa gång.

Körde därför in till Hörby innan jobbet och tröstshoppade mig en klänning till på fredag. :-)

Piffigt värre! Då väntas det drinkar, rosévin och givetvis rom & cola. Nice!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar