tisdag 8 september 2009

Halvledig dag

Började inte förrän 15.30 idag så det blev frukost tillsammans med Marika när hon lämnat töserna på dagis/skola.

Fick i går order om att skriva i hop en matsedel till oss och detta hanns också med på förmiddagen. För 3 veckor dessutom.
Jag som har världens sämsta fantasi när det gäller att komma på mat tycker det är toppen.

Givetvis krävdes det lite handling, Marika behövde också handla så 12.15 hämtade vi töserna i Svensköp och körde vidare in mot Hörby.

Påbörjde städning av altanen, ner med växthuset, i hop med trädgårdsmöblerna och kvar blev bara tvättning av grillen innan den sätts in för vinterförvaring.

Eftermiddagen bara flög i väg och helt plötsligt var det dags att köra och jobba. Känns knappt lönt att jobba i 3 timmar.

Hem och eftersom Johan höll på att tvätta motorcykeln fick jag snällt ställa mig i köket och laga mat.

Beroende på trötthetsgraden efter maten kanske källaren orkas dammsugas

1 kommentar:

  1. Vad du är duktig! Är det inte lite tidigt att börja tänka på vinterförvaring? Jag vägrar att ta ordet i min mun innan oktober.

    SvaraRadera