måndag 14 september 2009

Inlämning av dator

Direkt efter jobb idag körde jag till Kristianstad och lämnade in min dator.
Ganska snabbt upptäckte de att sladden in i datorn var bruten och det var därför strömmen inte nådde ändå fram.
Efter mycket diskutioner om hur vi skulle göra med lite försäkringar så skulle han starta den och gå in i Boot menyn för att få fram serienumret.

Lättare sagt än gjort eftersom batteriet var urladdat och det inte gick att ladda och säljaren kunde ju inte för sitt liv förstå varför, lampan på adaptorn lyste ju så ström fanns där ju i sladden.
Stod som ett frågetecken och undrade om han skojade med mig. Tillslut kom det en yngre säljare fram och förklarade det jag försökt säga i en halvtimme; att sladden var av precis där den går in i datorn, och alltså kommer den inte längre än till adaptorn.
"Det är ju därför hon är här"

TACK!!!
Och i denna mans händer lämnar jag min dators öde?

Det skulle ta 3 VECKOR!!! innan jag fick tillbaka sladden. 3 VECKOR!!!!
Han insåg att det var lång tid och när jag sa att jag skötte bokföringen på den datorn erbjöd han mig att köpa en ny sladd direkt i butiken.
Jaha sa jag, då behöver vi ju inte vänta i 3 veckor och hålla på och krångla med försäkringen?
"Joo det ska vi göra, du har ju rätt till en ny sladd."
Hmm??? Så jag ska köpa en ny sladd nu, vänta 3 veckor på ytterligare en sladd bara för att och sen stå där med 2 sladdar?

Nåväl åkte därifrån mer förvirrad än när jag kom och väntar mina 3 veckor. Får härda ut med Johans datorn som protesterar varje gång jag sätter mig här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar