onsdag 2 september 2009

iForm loppet 2009

Då var ännu ett lopp över och denna gången var det iForm i Malmö. Inte riktigt samma runda som på Vårruset men runt i Pildammsparken i alla fall.
Marika byter byxor på parkeringen 


Vi mötte upp Karin utanför skolan och körde mot Malmö. Vis av erfarenhet sedan Vårruset var vi ute i god tid för att hitta parkering.

Detta visade sig vara ett orosmoment i onödan då vi hittade en plats precis vid Stadion.

Jenny satt och väntade på oss och vi samtalade lite och inväntade Sara innan vi gick mot tallriken för att hämta ut våra nummerlappar.
Jenny är laddad till tänderna :-)
Karin försöker få lappen slät.
Lång kö till nummerlapparna.

Gemensam uppvärmning och sedan start. Till skillnad från Vårruset startade alla i samma klunga vilket säkert var lite jobbigt för de som skulle springa och hade svårt för att ta sig fram.

Det flöt på mycket bättre än Vårruset (antagligen pga färre deltagare) och vi kom tillslut i mål.

Pga min förkyldning hade jag fått stränga order av Karin att jag absolut INTE fick springa utan jag skulle GÅ. Kom i mål på 48:19.

Efter målgång fick man banan, recovery bar, dricka och givetvis en liten goodybag.


Vi hämtade ut vår picnickasse och satt kvar en stund och fikade och pratade om loppet. Mysigt.
Sara & Marika
Karin & Jenny´s mamma som under loppet vaktade våra väskor. Tack så jättemycket!!!
Ganska mycket folk.
Min nummerlapp och medalj.
Väskan vi fick efter målgång.
Innehållet



En supertrevlig kväll. Tack kära vänner!
Är liite sugen på Broloppet nästa år men fasiken vad 2 mil är långt :-(












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar