måndag 1 februari 2010

Nya Lågedammsbadet






Efter solningen i går intog jag och Marika bassängerna på Lågedammsbadet. Det var galet mycket folk och man kan bara hoppas att det inte är nyhetens behag utan att det fortsätter så.

Klätterväggen var något jag velat prova men mitt höjdrädda jag berättade för mig att om jag nu mot förmodan skulle lyckas komma upp en bit hade jag aldrig modet till att släppa taget och hoppa ner i bassängen.

Vattenrutschkanan var i stället min grej. Lite kort och mesig men man kan inte få allt.

Vi tillbringade en stund i hetvattenkällan och efter det känndes vattnet för kallt i de andra bassängerna så vi duschade och åkte hem i stället.

Det är inget fräsigt äventyrsbad men det går verkligen att spendera en eftermiddag där. Fräscht, ljust och fint och jag är överlycklig över att ha ett ordentligt badhus i lilla Hörby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar