tisdag 23 februari 2010

Träningsutmaning

Bloggen Äta Träna Kämpa bjuder upp till kamp och jag vill vara med och slåss!

Kampen består av en utmaning, eller rättare sagt en hel drös med utmaningar, som ska genomföras under mars månad. Vissa bitar i utmaningen lockade mig mer än andra och min marsutmaning kommer bestå av dessa komponenter (jag har ändrat om lite från ursprungsplanen på Äta Träna Kämpa):

TRÄNING:
Mars ska startas och avslutas med ett maxtest.
Du ska under de första dagarna i Mars, alternativt sista dagarna i februari, göra 5 olika maxtest.
Antalet armhävningar på raken antingen på tårna eller på knä utan vila mellan.
Maxtid i plankan antingen på tårna eller på knäna.
Antal utfallssteg på raken.
Antal burpees på raken utan vila mellan.
5 km så snabbt du kan via gång/löpning/rodd/cykel/crosstrainer/simning eller annan liknande träningsform som du själv väljer.

Då har vi vår startform. Detta måste du skriva ner så att du kan jämföra med maxtestet vi ska göra i slutet av mars/början av april. Förhoppningsvis har vi förbättrats en aning.

Under Mars månad ska jag utföra :
15 träningspass.

300 armhävningar ska utföras varav minst 30 ska vara på tårna. 

30 minuter sammanlagt i plankan. 

250 utfall, dvs 125 på varje ben

200 burpees

70 km ska avverkas på frivilligt sätt. Simning, cykling, promenad, löpning, rodd osv.

På gymet på lör blir det maxtest på 5 km på crosstrainern. Övriga tester görs under helgen, troligtvis sön.

Rapporterar till er givetvis :-)

2 kommentarer:

  1. Mår illa bara jag läser ordet "utfall" hehe. Känner träningsvärken komma :)

    Då ses vi kanske på gymmet i helgen :) Jag bor ju i princip där.

    Mvh Linda

    SvaraRadera