torsdag 2 juli 2009

Hörby Marknad

Vi körde in så fort Hjärat kom hem från jobb. Det började regna på vägen in så vi körde hem till Jan och parkerade där. 

En av uppgifterna var att heja på Johan i marknadsloppet. Vi började därför försöka ta oss dit vid 18 tiden. Tillslut hittade vi en mycket trött och svettig Johan efter målgång.  

Stötte även på Fidde, Viebke och Conny. 

Sen bestämdes det att vi skulle äta så kosan styrdes mot Rodis. Även Micke & Marika hakade på med för dagen ett barn extra. Eftersom min man är den sista människan som skulle gå runt och titta på markande ställde underbara Marika upp och gick ett varv med mig medans min man istället gick hem till Jan och drack öl.

Tack älskade!!

Fick inköpt mera smörsalt till Hjärtat, marknadsgodis och bigaråeer.

Med 4 trötta, settiga och allmänt sockervaddskladdiga barn med oss så tyckte vi att vi hade gjort vårat och kallade det en dag.

På väg mot bilen mötte jag Magnus, Elof och 2 till som också skulle upp till Jan så de fick adoptera mig på vägen.

Kl 22.30 körde vi hem och myste framför tv:n istället. Trötta och varma.

Synd att jag inte hinner där idag igen. Finns inget roligare än att gå runt och titta på folk :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar