tisdag 28 juli 2009

Hunnit med massor.

Vilken härlig ledig dag det har varit!

Innan klockan var 11 hade jag hunnit med att sätta tillbaka allt i hallen och sy färdigt gardinerna dit.

Körde in till Hörby vid 12 och hann med mina ärrenden innan jag mötte Ramona utanför La Café vid 12.30.

Kycklingsallad och Latte Machiato sen var man på topp igen. Eller vi kanske skulle testat Goja Latten?? :-)

En tur i de få affärer som finns sen bar det av hemåt. En lite powernap på soffan, lite kaffe och sen i gång med städningen.

Körde ut och hämtade Micke vid bussen så stackarn slapp gå hem utifrån Ekerödsrasten.

Tur Fejjan finns så man vet vad ens vänner behöver :-)

Nu är hemmet rent och väldoftande av syren igen. Såå skönt, hur fasiken kan det bli så skitigt på bara en vecka?

Känns extra bra för jag fick plockat undan alla smågrejor som alltid ligger framme någonstans.

I morgon är sista kvällen ensam, hämtar mitt Hjärta direkt efter jobbet på torsdag.

Ska bli skönt att få hem honom även om dessa 9 dagarna bara har försvunnit.

Såg på Jennys blogg i dag att hon hade pysslat med tvålgjutning i dag. Har funderat på det några gånger men det såg ju inte alls speciellt svårt ut.

2 kommentarer:

  1. Det kan vi göra tillsammans en dag! Det är jättekul! Tänkte åka till Panduro imorgon ändå.

    Och du har nog besöksrekord idag, grattis till det!

    SvaraRadera
  2. Ja gärna!!! Malmö? Såg dig när du och Baltis cyklade till bussen :-)

    SvaraRadera