fredag 23 oktober 2009

Köpekakor it is!

Gårdagskvällen ägnades åt bakning. Mer eller mindre framgångsrikt pga mitt humör.
Det blev cookies med vit choklad och polkamaränger.
Cookiesen blev superbra och fick med beröm godkänt av Johan då han haffade skålen så fort jag var klar och flyttande in till soffan.
Maränger gick desto mindre bra. Orkade inte vispa så länge som behövdes och tänkte att vad fasen, det går nog ändå.
Men, nej inte riktigt. Resultatet blev att det flöt ihop till en enda stor tunn kaka som dessutom "stank" av pepparmynta för att jag inte riktigt läste receptet. :-( Inte helt lik de stora toppiga fina som fanns på bilden i tidningen.

Får man skylla på att kl var 22 och jag redan var sur? Att dessutom ha en skrikande gris och en trött man underlättade inte.

Nåväl, lägger ut receptet under dagen för er stackare som trots detta vågar sig på ett försök och (förhoppningsvis) lyckas bättre än jag.

Det följer i alla fall med köpekakor hem idag :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar