måndag 12 oktober 2009

Snattare

I morse fick jag in 3 kunder i affären varav den ena var känd sedan tidigare.

En av de nya kom fram till mig och på knacklig svenska frågade han efter en påse till potatisen. Visade han fruktpåsarna och han tog en rulle och gick bort till charkdisken. Han stod där en stund och tillslut gick jag bort för att titta vad han pysslade med.

Då hade han packat ner nästan så mycket charkvaror där fanns noga sorterat i fruktpåsarna.

Han kom en stund senare till kassan igen och tog några bärkassar till vad han sa var potatis.

Hans vänner betalade för sig och gick ut. På 2 sekunder när jag är inne på kontoret för att hämta papper har den här killen gått ut med 3 fulla bärkassar med varor.

Jag springer ut och ser han och de 2 andra försvinna uppåt gatan i mycket rask takt.

I samma sekund kommer Uffe in genom dörren för att börja jobba och jag skickar genast honom efter de.

Han tar bilen och stoppar de en bit upp. Killen som gick ut med kassarna stannar och de andra 2 försvinner.

Han börjar gruffa lite med Uffe och förstår inte alls vad problemet är. 2 grannar kommer ut och han blir aggresiv mot de också.

Uffe får efter en bra stund med sig 2 av kassarna tillbaka, den andra fick de 2 andra med sig.

Jag räknade i hop värdet på det vi fick tillbaka och lämnade till polisen i eftermiddags. Ca 1900:-

Jävla typer!

Polisen frågade om vi var villiga att ställa upp på att peka ut de om det skulle behövas och det gör vi gladeligen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar