tisdag 19 maj 2009

Hörby Kulturkalas

När jag kom hem mötte jag svärmor i hallen, hon hade varit ute och sprungit och passade på att duscha hemma hos oss.

Hon berättade att Per-Ola spelade inne Hörby kl 19 så det blev till att strunta i att laga middag och i stället skynda sig in.

När de var klara fanns det inte så mycket mer att lyssna på förrän långt senare på kvällen så vi körde hem och lagade mat.

Jenny inspirerade mig i affären idag då hon skulle hem och koka mer maskrossirap. Tog ett varv i väntan på maten och plockade de jag hittade i trädgården.

En sats krävde 250 blommor men jag lyckades bara plocka hälften.

Det har nu kokat och ska stå till i morgon och dra. En god doft av honung spred sig i huset medans det kokade. Nektaren i maskrosorna tro?

I morgon eftermiddag när jag kommer hem från jobbet blir till att packa för vår lilla roadtrip. Ska bli såå kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar