lördag 16 januari 2010

ATT HJÄLPA TILL

Tanken var i går att jag skulle åkt till K-stad för lite shopping idag. 

Men vid uppvaknandet i morse kännde jag inte alls för det. Det blir därför som Emma sa en heldag i soffan med pyjamas och Farmvillande.

Mannen är i väg och skjuter in nya bössan så jag och grisen har lugn och ro framför reprisen av Lets Dance.

Körde in till Hörby i förmiddags för lite påfyllning av vinförrådet. En av personerna i kön framför mig var en äldre herre som köpte 2 lådor med vin, öl och sprit.

Han försökte ta bägge lådorna samtidigt och bära ut till bilen. När jag har betalat och packat ner erbjuder jag min hjälp med en låda och han blev jätteglad och tackade så hemskt mycket för hjälpen.

Det krävs så lite för att hjälpa någon annan.

På ICA var det kalas eftersom ICA-kortet fyller 20 år. Det fanns en tipsrunda i butiken och när man gick ut fick man en rosa liten ros.

Trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar