söndag 10 januari 2010

LÄNGDSKIDOR

Igår bestämdes det att vi skulle åka längdskidor idag.

Förra året åkte vi ut och lånade skidor lagom till snön försvann så då blev det inte gjort.

Men i år så. Var ute i Ylleröd och lånade 2 par längdskidor och tog hem J´s snowboard och slalomskidor.

Bor man i Satserup dit folk vallfärdar hela vintern för skidåkning är det nästintill olagligt att inte åka.

Sagt och gjort vi tar oss ner till slingan och J ska agera lärare och kör med tekniken: "Learning by doing".

Jaha? Enda han sa till mig var att trycka i från och bara glida. ?????

Ut i spåret och jag ljuger om jag sa att det var lätt. Spåren var dessutom inte speciellt bra.

En bit in på spåret bestämmer jag att vi ska vända och åka tillbaka för det här ville jag minsann inte fortsätta med. 

Vi vänder och åker tillbaka och kommer tillslut hem igen.

Förstår inte grejen med längdskidor. Det var inte ens lite kul. Bara halt, blött, kallt, svårt och jobbigt.

Jävla sport!

2 kommentarer:

  1. Håller med dig. Det blir snowboard första dagen på semestern sedan pulka resten för att vi har så ofantligt ont överallt och blåmärken. Och så får vi kurera oss i badets bubbelpool.

    SvaraRadera
  2. Lina! Du måste komma upp till mig så går vi på skidtur med chokladtermos i stället, mycket mysigare än att stila i spåren..
    Kram // Ingrid

    SvaraRadera