torsdag 23 april 2009

Nasty?

Gud vad skönt det var att cykla hit i morse.
Precis lagom varmt och pulsen låg där den skulle. :-)

Kom i väg lite sent hemifrån och precis när jag skulle hoppa upp på cykeln går där förbi en dam vars identitet är för mig okänd. Hon hälsar och jag hälsar glatt tillbaka, hon nöjer sig dock inte med det utan stannar och börjar fråga om jag inte jobbar. Hinner tänka: Det är väl ditt minsta problem kärring! Men man är ju väluppfostrad som få och behåller den tanken för mig själv och svarar med ett leende att joo då jag är på väg till jobbet, man får ju passa på och cykla när det är så underbart väder.

Hon berättar då att hon också brukar cykla från Hörby när hon kommer med bussen från jobbet, fick dessutom reda på både busstider och arbetsschema :-)
Hon frågar sedan om jag är Ulf´s dotter och Nej det är jag ju inte, är Karins svärdotter. Ja jo hon visste ju att jag var tillsammans med Johan.
??????????
Bara jag som tycker det vore LIIITE nasty om jag då dessutom vore Uffes dotter????

Tillslut börjar jag röra på mig och hon fattar vinken och vi säger hej då, med resultatet av att jag är 20 min sen till jobbet.
Tur är jag är min egen chef :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar