tisdag 18 augusti 2009

Gurkskörd och inflyttning

Dagen på jobb bara flög i väg och alla kunder var på trevliga och på bra humör.

När jag kom hem stod Hjärtat med maten klar. Lyx. Efter maten gick jag ut och plockade i ordning på mina tomat plantor som hade blåst omkull idag.

De fick lite vatten och jag insåg att det inte skulle bli så mycket mer av gurkan i år pga vädret.

Skördade de stackare som var någorlunda stora och rev ner och kastade resten.

 

Söta, eller hur? De ser ju inte riktigt ut som gurkorna från affären.

Min rosmarin fick flytta in i köksfönstret och det är snart dags för passionsblomman att komma in för vintern också.

2 st krysantemum fick följa med mig hem idag och pryda yttertrappan. Det piggar upp.

Mina liljor på toaletten har nu slagit ut helt och dofar helt fantaktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar